T'ajudo?

14/5/14

La Cerdanya amb nens

camping-cerdanya-resort

Vam aprofitar el pont de l'1 de maig per conèixer la Cerdanya, un raconet que feia temps volia tornar a visitar i ara visitar-ho amb els meus fills.

Ens vàrem allotjar al Càmping CerdanyaResort. Vam estar en un bungalow que estava molt bé i tenia una gran terrassa amb barbacoa. Genial!!!

Si estàs allotjat al càmping tens dret d'ús de les instal·lacions de l'hotel  Muntanya Spa.  El que més va agradar als nens va ser el Mini Club El Follet Cerdà. Aquest disposa de guarderia i permet als pares descansar una mica.

La piscina coberta també els va agradar molt, sempre va bé refrescar-se una estoneta després d'un dia de moltes activitats.

El parc infantil també està molt bé i de mentre,s els pares, gaudeixen de les meravelloses vistes de la terrassa.

El dijous 1 de maig vam anar a Llívia i Puigcerdà.
Com no, el que més els va agradar als nens de Puigcerdà va ser l'estany i veure els ànecs, els cignes i els peixos.

Tot seguit ens vam acostar a Llívia, a passejar una mica.

I després de donar-hi una volta vam agafar els entrepans i cap al parc de Sant Guillem, a Llívia. Un parc enorme amb tirolines i adequat per a totes les edats.

parc-sant-guillem-llivia

Al dia següent volíem anar a veure la Cerdanya francesa i així ho vam fer. Primera parada Mont-Louis.

Vam fer una parada curta perquè feia molt de fred. Estava nevant, per això vam estar-hi poca estona. Ni vàrem veure el forn solar, però així tenim una excusa per tornar-hi.

campings 4 i 5 estrelles a França i Espanya

Havíem arribat fins aquí perquè volíem agafar el Train Jaune però feia tan mal temps que ens sabia greu pagar els bitllets i no gaudir-ho així que vam decidir anar fins a Vilafranche de Conflent amb cotxe. De fet també té el seu encant perquè vas veient el recorregut del tren i veus els viaductes i pont per on va passant cosa que si vas en el tren tampoc ho aprecies tant.

train-jaune

De fet hi vam tornar a l'estiu. A més, a l'estiu treuen la part de dalt i el fan descapotable i tens millors vistes.
Pots llegir l'experiència aquí.
El tren Groc segueix la vall del riu Tet des de Vilafranca de Conflent fins a La tor de Querol però segons ens van dir el recorregut més interessant és entre Vilafranche de Conflent i Montlluís, per on passa el Viaducte séjourné, suspès a 65 metres de terra  i pel pont Gisclard , situat a 80 metres per sobre d'un precipici.

Vilafranche de Conflent ens va agradar força. Es un petit poble medieval classificat com un de Les plus beaux villages de France a la regió de Languedoc –Roselló.
Vam estar caminant pel poble veient les muralles, els carrerons i fent fotos amb els nens a moltes de les bruixetes de les botigues de souvenirs.

Si haguéssim tingut més temps potser haguéssim vist les 3 coves de Canalettes que hi ha per visitar, però bé,  així tenim una excusa per tornar-hi.
Vam marxar a fer un picnic a un parc molt xulo que vam trobar a prop del poble de Prades.

Les vistes al Canigó en tota aquesta zona són espectaculars. Val la pena tornar a aquesta zona i veure-la amb més profunditat. Nosaltres anavem de pas i ens vam quedar amb les ganes de veure més coses.

A la tornada vam passar per Les Angles per anar al Parc Animalier però estava nevant així que millor tornar-hi a l’estiu. També vam veure una zona que ens vam quedar sense veure i tenia molt bona pinta. Era el llac Bouillouses.

a l'estiu hi vindrem a fer una ullada!!!!!!!

També ens vem desviar una mica per veure el forn solar de Font Romeu. Com sempre, amb més temps ens haguéssim acostat una mica més però vam fer la foto i vam seguir la ruta.

cerdanya-nens

En resum, que fer fer aquesta zona és molt millor dedicar-hi més d’un dia. Nosaltres ens hem fet una idea però fan falta més dies.
A la tornada vam parar a Saillagouse un poblet on hi ha unes figures molt divertides i perfectes per fer fotos simpàtiques.

I al mateix poble, ja veureu les indicacions del parc. Recomanable sí o sí quan aneu amb nens. S'anomena Espace détente de la Prade i a part del parc hi ha 3 estanyets per fer una passeig i vàries escultures de fusta i metall per fer un passeig la mar de distret.

El dia següent el vam dedicar a disfrutar del càmping i les seves instal·lacions.
Al matí vam anar a la granja que hi ha just davant.
Estant allotjat al càmping tens un descompte. El més emocionant per els nens és muntar en un poni. Al principi no els va fer molta gracia però després, com sempre passa, no volien marxar.

Vam fer la barbacoa amb les meravelloses vistes a la Cerdanya i per la tarda piscina i Follet Cerdà.

Mentres els nens estaven al chiqui-park el papa i la mama es van relaxar a prendre un gin tònic!!!!!!

Espero que us hagi agradat, i ja sabeu comenteu el que volgueu! I si voleu saber com ens va anar a la Cerdanya amb ens a l'estiu cliqueu a la foto:

Si els continguts del blog t'agraden i tens previst comprar a Amazon, fes la compra a través de l'icona que et deixo a sota. A tu et costarà el mateix i a mi em donaran una petita comissió que em servirà per seguir mantenint el bloc. Gràcies.