T'ajudo?

15/1/15

Bèlgica amb nens - mercats de nadal

Ja fa uns dies que hem tornat de Bèlgica amb els nens a veure els mercats de nadal i us intentaré explicar com us ha anat per si voleu repetir l'experiència.

El nostre hotel estava a l'Avinguda Louise, un carrer amb botigues de luxe i  vam agafar aquest hotel per una oferta que vam trobar, però si trobeu un hotel més cèntric, molt millor, perquè ens vam fer un tip d'agafar metro i amb lo complicat que és al principi d'entendre'l, tot això que us estalviareu.

Arribem a Brussel·les amb el vol de Vueling i està nevant!!!!!!!! Sort que havia llegit que a Brusel.les no neva gaire! Agafem el tren fins a l'estació de Midi (17 € dos adults, els nens no paguen el tren). Hauríem d'haver agafat el metro però entre maletes, cotxet, cansament i que estava nevant vam decidir agafar un taxi i per 8 € ens va portar fins a l'hotel. Teníem pensat anar a donar una volta pel centre per la tarda però al final vem anar a un super a comprar 4 cosetes i vem sopar en un pakistanès a prop de l'hotel, on vam menjar bastant bé.

Al dia següent si que ja comencem la ruta turística. Anem cap al centre caminant amb un fred que pelava.

Arribem a la Gran Place i tot seguit trobem el famós i petit Manneken Pis. El que no vem trobar va ser la Jeanneke Pis (la versió femenina) i el Zinneke Pis (versió canina).

Com a tradició vem tocar la estàtua de Charles-Everad, al costat de la plaça major.

Després vem anar a l'edifici de la Borsa on hi havia una exposició  Giants of the Earth dedicada als dinosaures. Vam pagar l'entrada familiar (35€) i els nens van disfrutar molt.

Com que era l'hora de dinar vem voler provar a Chez Leon que estava recomanat a molts llocs i la veritat és que per ser molt turístic tampoc vam menjar tant malament (i els nens no paguen!)

I com no, vam provar les Moules avec Frites!!!!!!!!!!

Després com que estàvem a prop vem passar per les Galeries Hubert

Vem veure uns aparadors de xocolata belga per llepar-se els dits, això si, els preu prohibitius

I com que teníem una mica de set vem anar a fer una cerveseta belga al conegut
Delirium Tremens

A l'hora que era amb els nens van estar ben tranquilets (migdia) ja que un altre dia vam anar al vespre i estava a petar.

Tot seguit vam anar a la Plaça Santa Caterina (Pl. Ste. Catherine) que era part del recorregut del Plaisirs dHiver i anem a la Noria (Grande roue/ Reuzenrad) on des de d'alt veiem unes fantàstiques vistes de Brusel.les i del mercat de nadal.

la noria té 55 metres d'alçada

També vam entrar a l'Ice Monster, però aquest no ens va agradar gens, ens vam sentir una mica timats, perquè vam passar per dins del monstre, un tio ens va fer un ensurt i això va ser tot.

El que si que vam gaudir va ser de la fondue que vam menjar al Chalet Suisse,  ja que Suïssa era un dels països convidats.

Després de sopar els nens van pujar al Carrusel d'Andrea, un dels carrusels més bonics, originals que mai he vist. Era preciós.

I per acabar el dia res millor que veure l'espectacle de  llums i colors a la Grand Place: ESPECTACULAR!!!!!!!!!
Només per això ja va valer la pena anar a Brusel.les per nadal!

El tercer dia vam decidir anar a Brugges en tren. Un trajecte bastant ràpid i còmode de fer amb els nens. No cal agafar transport públic quan arribes a l'estació de tren de Brugges. Tot just arribar ja trobes el parc i en una passejada ja estàs al centre.

Si aneu per nadal us podeu aprofitar de la tarifa de tren Chritsmas Deal, per 10 euros pots anar i tornar a Gante o Brugges o fer-ho en el mateix dia i aprofitar que es troben a la mateixa linea de tren. El trajecte fins a Brugges triga 1 hora i fins a Gante 35 minuts.

Per dinar un hot dog o bratswurg, una cosa ràpida, barata i que els nens disfruten.

Després de dinar vam anar a la cerveseria Garre que ens havien dit que valia la pena. Nosaltres no ho vam gaudir gaire perquè és un local molt petit i vam haver de pujar a dalt de tot amb el cotxet i ens van posar mala cara, això si, la cervesa bona.

Per berenar com no va tocar un gofre que vam compartir perquè atipa molt i vam seguir visitant Brugges.

mmm!! que bo el gofre!!!!!!!

botiga de cosetes nadalenques encantadora però careta - Käthe Wöhlfahrt

Al dia següent vam passar el dia a Brusel.les. Primera parada l'Atomium (al Brupark). Hi havia una cua enorme, per sort feia bo i l'espera no es va fer tant pesada.

Es un dels símbols més coneguts de la ciutat, una reproducció d'un àtom a gran escala, 102 metres d'alçada i 9 boles. Es va crear per l'Exposició Universal de 1958.
Algunes de les esferes es poden visitar i la de dalt de tot és un restaurant.

Als nens els encantarà pel tema de passar d'una esfera a una altra per unes escales mecàniques amb llums de neó.

A dins hi ha diverses exposicions

I les vistes des de dalt són fantàstiques

Si teniu temps,al Brupark també hi ha el Mini Europe (que seria com un Catalunya en Miniatura) i l'Oceade, un parc aquàtic cobert per poder-hi anar tot l'any però nosaltres no teníem temps. Tampoc vam anar al parc Laeken per visitar els pavellons japonès i xinès, ens van faltar dies.

botiga prop de l'hotel (Avinguda Louise) on sempre paràvem a mirar les joguines tan xules que tenien

cartell indicant el temps que queda perquè acabi l'any (ja queda molt poc!)

A la tarda va tocar anar al centre. I cap al Centre Belgue de la Bande Desirée.

I com que estàvem a prop vam anar al Boulevard Pachéco  (que ens va costar una mica de trobar) per anar a veure el Gaston Lagaffe.

I per refrescar-nos, a la Morte Subite. El local està bé, però molt ple i amb el carro dels nens una altra vegada ens van mirar malament, però bé.

I per sopar un Bratswurth a la plaça Santa Caterina

i tornar a disfrutar dels mercats nadalencs de Brusel-les.
com no vam repetir la Gran Place per veure l'espectacle

I l'últim dia de l'any vam anar a Gante.

Al ser el dia 31 moltes coses estaven tancades, però per fer-se una idea de la ciutat ja ens va estar bé.
Us recomano que si veniu amb tren agafeu el transport públic fins al centre. Nosaltres ens pensavem que estaria a prop com a Brugges però al final vam haver d'agafar un taxi perque els nens es començaven a cansar, ja que queda força llum l'estació de tren del centre.

Seguim de ruta de mercats nadalencs.

Havíem llegit que els vaixells turístics no funcionaven a l'hivern però allà vam veure que si que hi havia alguns que funcionaven:

La ciutat ens va agradar molt tot i el fred que vam passar. Per això, de  tant en tant feiem una paradeta per descansar

de tant en tant trobem algun obstacle si vas en cotxet

Els nens van voler pujar al tobogan-torre que es veu a la foto. Jo vaig aprofitar per acompanyar-los i fer unes fotos desde dalt:

reponent forces

No vam estar molta estona perquè els nens estàven cansats i volíem estar per cap d'any a Brusel.les.

No recomano anar al centre amb nens a passar el cap d'any. Vam arribar al centre cap a les 11h. Molts carrers ja es començaven a omplir de gent i molts començaven a estar tallats.
A prop de les 12 hores ja no es podia ni caminar de tanta gent. Els nens es van començar a agobiar i vam sortir del caos.
A les 12 hores nosaltres portàvem el nostre raïm, i en un raconet ens el vam menjar però vam haver de marxar corrents perquè van començar a tirar petards, la gent molt esvalotada, molta gent amb més de dues copes de més. No hi havia manera de marxar del centre. Era un caos. Finalment vam poder escapolir-nos una mica i vam veure un taxi que ens va portar cap a l'hotel i ens va comentar que el cap d'any a Brusel.les s'ha degradat molt i que no es gens recomanable i menys amb nens. Bé, un consell que us dono.

no va faltar el raïm

Per despedir-nos, amb les hores que ens sobraven abans d'agafar l'avió, vam anar cap a l'altra punta de Brusel.les. Voliem anar al  Parlament europeu que es troba dins del Park Leopold, a 15 minuts en bus desde el centre. Però primer vam parar al Parc du Cinquantenaire - Jubelpark i vam fer una passajadeta, on tot i el fred, feia solet i s'estava bé.

Vam mirar d'entrar a l' Autoworld però vem decidir seguir passejant tot i que feia bona pinta i a l'entrada hi havia una petita exposició que als nens els va encantar

I després ja ens vem dirigir cap al Parlament Europeu, una mitja horeta caminant.

I abans d'anar a buscar l'avió i despedir-nos de Brusel.les vam anar cap al barri de Sablon, barri molt tranquil i amb moltes botiguetes d'antiguitats, cafés, xocolateries i vam comprar uns bombons de record ( no podíem marxar de Bélgica sense comprar xocolata!).
Allà vam dinar al Museu del Cómic a la Place du Grande Sablon.
A l'entrada hi ha l'estatua de Tintín i Milú. El dinar va ser la Obelix Burger i el pollastre Gaston Lagaffe. El servei va ser lent, i l'hamburguesa normaleta però el lloc es valia una visita.

mentre esperes pots anar mirant llibres per entretenir els nens

mira mama, Superman!

ara ja si, marxem cap a l'aeroport
Una cosa bona de l'aeroport de Brusel.les és que al final de tot de la terminal hi ha una zona per a que els nens juguin i l'espera no es faci tant llarga.

També hi ha una zona de relax

I això és tot! Adeu Bèlgica, fins la propera!!!

Si els continguts del blog t'agraden i tens previst comprar a Amazon, fes la compra a través de l'icona que et deixo a sota. A tu et costarà el mateix i a mi em donaran una petita comissió que em servirà per seguir mantenint el bloc. Gràcies.