T'ajudo?

21/9/15

Le Bassin d'Arcachon amb nens

bassin-arcachon-nens

Le Bassin d'Arcachon ens va encantar. És un lloc que abans desconeixia i no pensava que m'agradaria tant, però va ser un gran encert. És molt diferent de les Landes, tot i que és una continuació cap al nord. Vam estar 10 dies que se'ns van fer molt curts. Ara us explico per què:

bassin-arcachon

Com sempre França té moltes instal·lacions adaptades i enfocades als nens, per això és un destí perfecte per anar-hi amb ells.
Ens vam instal·lar al Camping Ker Helen, un càmping molt florit i familiar on hi vam estar molt bé.

camping-ker-helen-bassin-arcachon

La primera visita va ser la platja Le Hume. La veritat és que la primera vegada que veus el mar en marea baixa impressiona una mica, almenys a nosaltres que no estem tan acostumats a veure barquetes sense aigua.

le-hume

amb marea baixa

amb marea alta
A la platja també hi ha un petit parc per als més petits

bassin-arcachon

Després vam anar a Archachon i més concretament al parc Mauresque

parc-arcachon-nens-niños-enfants

Per accedir vam pujar per un ascensor molt original i colorit

túnle-arcachon
túnel per accedir a l'ascensor

ascensor-arcachon
entrada a l'ascensor

Des de dalt, on hi ha un parc infantil per nens, les vistes també són molt agradables

arcachon

arcachon-parc
el parc infantil els va encantar

I de tornada vam veure que  a la Teste du Buch feien un tipus de festival amb orquestra i vam quedar-nos a sopar.

teste-du-buch
ostres i més ostres per tot arreu

L'endemà vam llogar un remolc per la bici a Le Teich, prop del càmping, i vam fer sortideta cap al parc ornitològic. No vam entrar dins, només el vam vorejar, ja que hi ha una pista al voltant molt xula, tot i que en bici, alguns trams has de baixar perquè es sorra molt fina i s'enfonsen les rodes.

arcachon-le-teich-parc-ornitologic

Al costat del parc ornitològic hi ha un petit llac amb un parc infantil i un petit port on passar una estoneta ben agradable.

El paisatge és molt xulo, vam veure algun que altre ocellet i vam descansar a la platja una estoneta. Molt recomanable!

bassin-arcachon

A la tarda vam anar a Biganos, un port ostrícola molt bonic!!!!!!!!

biganos

L'endemà va tocar el Delta de Leyre. Vam haver de deixar les bicis i  vam decidir fer-ho  caminant, així ens ho van aconsellar al punt d'informació. No el vam fer tot perquè anàvem amb nens i quan ja feia una hora (que ...) caminant vam tornar enrere, però és molt interessant de passejar.

delta-leyre

I a la tarda: l'estrella de les vacances: Le Grande Dune du Pilat.

Als nens els va agradar tant que volien tornar un altre dia a passar-hi el dia sencer. La sensació de pujar a dalt és indescriptible. Un cop dalt no pots parar de fer fotos i trepitjar la sorra... Ens hauria agradat quedar-nos fins a veure la posta de sol, però començava a fer fresqueta i no anàvem abrigats, però ha de ser una passada!

dune-du-pilat

Impossible parar de fer fotos

Per pujar o baixar hi ha unes escales. La pujada la vam fer per les escales però la baixada corrent el més ràpid possible, molt divertit

Preparada per anar corrents cap  a baix!

les escales

L'endemà vam anar a Arès, un altre poble pescador per passar-hi un bon matí

ares

I a la tarda un altre poble: Andernos le Bains. Aquest una mica més turístic i recomanable per donar una volteta. Al ser una badia tots els pobles tenen la seva platja, la majoria el seu port (ostrícola) però cadascun diferents entre si.

andernos-le-bains

I com que trobàvem a faltar una mica de mar mogut vam decidir anar l'oceà Atlàntic i veure una mica d'onades grans. La Plade du Grand Crohot va ser l'escollida.

plage-du-grand-crohot

Hi havia marea baixa (per variar) però pels nens genials perquè van poder jugar tranquil·lament a la sorra i les onades grans estaven molt més lluny.

al petit li va encantar!

Una altra activitat estrella de les vacances va ser la Coccinelle. Un parc d'atraccions adreçat als més petits on es barreja animals de granja i atraccions. L'edat dels meus nens (4 i 7 anys) és la perfecta per aquest parc.
Quan vam arribar era just l'hora que es dona el biberó als animalons més petits i van disfrutar molt. Només heu de veure les seves cares:

la-coccinelle-arcachon

Després ja vam passar a la zona d'atraccions, algunes d'elles vam haver de repetir fins a 10 vegades!

I per refrescar-se també hi havia alguna que altra atracció

vapor d'aigua per refrescar-se

L'endemà tocava ciutat i va ser Bordeaux l'escollida. La ciutat ens va agradar molt. Tot i que la vam veure en un dia, ja ens vam fer una idea de la ciutat, i la veritat és que val la pena visitar-la.

Davant la Place de la Bourse, hi ha el mirall de l'aigua, on surt aigua del terra, i en un dia calorós és molt divertit de caminar-hi per sobre i refrescar-se una mica.

un gran vaixell sobre el riu Garona

A la tornada vam anar al llac de Cazaux, però es va posar a ploure i no ho vam poder gaudir gaire, però tenia molt bona pinta.

EL dia abans de recollir la tenda vam anar al Cap Ferret i al far, una zona que també ens va agradar força tot i les llargues caravanes que s'hi feien per accedir.

Les vistes des de dalt són espectaculars:

la duna vista des de el far

I un cop a baix no podíem marxar de la zona sense provar les ostres. Bé, no tots, jo no les vaig ni tastar.

Ostres amb vi de Burdeos, com no.

Després de l'aperitiu, va tocar passejada per Cap Ferret.

De comiat vam anar a la punta de tot, on s'ajunta l'oceà atlàntic i la badia i vam fer una remullada a l'aigua i amb la marea baixa es formaven uns llacs que apareixien i desapareixien segons el nivell de la marea.

La duna de més a prop

seguim la ruta

Punt on acaba la badia i comença l'oceà...

I això és tot. Una zona la qual recomano tant per fer amb nens o sense, amb bici o caminant, en cotxe o vaixell. També haig de dir que em vaig quedar amb les ganes de veure les Cabanes Tchanquées, però per horaris dels vaixells no ens va anar bé a veure-les, però si torno per la zona serà la primera cosa que vagi a veure perquè les fotos em van encantar.

fotografia treta d'internet

Si els continguts del blog t'agraden i tens previst comprar a Amazon, fes la compra a través de la icona que et deixo a sota. A tu et costarà el mateix i a mi em donaran una petita comissió que em servirà per seguir mantenint el bloc. Gràcies.